Billeder fra vores bryllupsrejse til United States of America

Vi startede turen den 30. juni '96 fra Skive, hvor vi tog toget til København. Vi fandt et hotel, hvor vi skulle overnatte, og brugte resten af dagen på at gå rundt i København. Den 1. juli fløj vi via Island til New York. Vi fløj til Island i en Boeng 737-400 og videre i en Boeng 757-200. På Island skulle vi vente over 4 timer. De blev brugt til at bade i "Den Blå Lagune", der er en varm sø. Der er et billede af søen til højre. Vi landede i JFK lufthavnen, og turen gennem paskontrollen gik helt uden problemer. Vi tog Subway'en ind til det vandrehjem på Manhatten, hvor vi skulle sove de næste 4 nætter. Lake Blue Lagune on Iceland

Dagene fra den 2. juli til den 4. juli blev brugt i NY. Her så og oplevede vi mange ting:
  • Vi sejlede ud til Frihedsgudinden, hvor vi gik op af alle trapperne (354 trin) og så ud af de små vinduer. Det er selvfølgelig sjovt at have prøvet det, men der er ikke en speciel flot udsigt, og det sidste stykke foregår op af en smal vindeltrappe. Vi stod i kø hele vejen op, selv om vi kom som nogle af de første om morgenen.
  • På vejen tilbage fra Frihedsgudinden besøgte vi Ellis Island. Det er øen, hvor immigranterne ankom til.
  • Vi gik en tur på Wall Street og var inde og se New York Stock Exchange (NYSE), der ligge på Broad Street.
  • I World Trade Center var vi oppe på toppen (110. etage, 420 meter oppe). Her er der en fantastisk flot udsigt.
  • Hørte og så en musical på Broadway: Les Miserables
  • Pga. reparationer var det sidste stykke op i Empire State Building lukket. Vi kunne "kun" komme op til udsigtsplatformen på 86. etage. Her var udsigten overvældende, ikke mindst fordi det var aften, og byen var fyldt med lys.
  • Vi gik en tur op ad "Fifth Avenue" til Central Park
  • Gik en tur i "Rockefeller Center" og fik en rundvisning på NBC.
The Statue of Liberty
The Empire State Building
New York by Night

Den 5. juli hentede vi den bil, som vi skulle leje. Vi lejede bilen hos Alamo ved Newark lufthavnen (uden for NY). Det var en 6 cylindre Chevolet Corsica med en 3,3 liter motor. Den havde cruise control og air condition :-)

Og sådan kunne vi blive ved... - Det vil vi også, når vi får tid!

Vi var i Washington DC fra den 7. til 9. juli.
Billederne viser: En af indgangene til FBI, Det Hvide Hus - set forfra og ovenfra.
The FBI building in Washington DC The White House The White House seen from the the top of Washington Monument

Her så lidt forskellige billeder:
Mount Rushmore Niagara Falls A Old Wild West City Halloween
Mount Rushmore Niagara Falls Old Wild West Halloween

Den 21. august afleverede vi bilen igen, da havde vi også kørt over 20.000 km